Beatrice Johansson

2012-01-05 @ 21:08:19

Mitt namn är Beatrice Johansson, kallas för Bea och är 17 år.
Jag bor i Kumla på en liten hästgård där jag har mina 3 egna hästar.
Jag bor med mina föräldrar, 4 hundar och några katter.

När jag var 10 år fick jag min första ponny. Tyvärr blev det inte någon långvarig period då hon var sjuk och vi var tvungna att avliva henne.
Min andra ponny blev vi lurade på, så henne fick vi också ta bort eftersom även hon var sjuk.
Inte en så bra start inom häst karriären alltså ;)

Mina hästar:

Under tiden jag hade min andra ponny, fick jag min bästa vän. Blancha.



Blancha är ett 17 (snart 18) årigt Connemarasto på 137 cm.
Blancha och jag har varit "tillsammans" i 6 år (i år).
Vi har tävlat LB dressyr med vinster och placeringar.
Min älskade pärla ♥



Coco Chanel RC DEN 747
Coco som hon kallas är ett Connemarasto på 139,5 cm, född 1991.
Coco har lärt mig så jädra mycket. Hon är/var hopponny som har placerat sig som 5:a i SM.
Hon hjälpte mig från att knappt våga hoppa 60 cm, till att starta LA.
Så vi har alltså tävlat upp tom. LA hoppning.
När jag fick Coco hade hon aldrig tävlat dressyr. Men 2010 debuterade hon LC x2 och placerade sig i båda starterna.
Så hon har vinster & placeringar upp tom. LB dressyr.

Under sena februari fick Coco tyvärr en senskada höger bak.
Den satt väldigt illa till, så veterinären var osäker på om det skulle gå bra.
Men fighter som hon är, så har skadan börjat läka riktigt fint.
Nu hoppas vi på att hon kommer tillbaka till tävlingsbanorna under 2012.



Doxa SWB
Doxa är min nyaste häst som jag haft i 1 år.
Hon är ett 8 årigt sto på ca. 157 cm e. Rotspon ue: Davignon I.
Doxa blev inriden som 6 åring då hon haft föl.

Hon är en mycket lättlärd häst som alltid försöker göra sitt bästa.
Hon har tävlat LB dressyr, och ska starta LA till våren.
Ska bli jätteroligt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0