Min skola & utbildning

2012-01-15 @ 10:22:00

Jag tänkte berätta lite om min utbildning.

Jag går i en skola som heter Örebro Praktiska (Baggium gymnasium), läser "häst".
Örebro Praktiska är en praktisk skola, vilket innebär att vi har praktik 2 gånger i veckan. I 3:an har vi praktik 3 gånger i veckan.

Så just nu har jag praktik måndagar och tisdagar. På onsdagen läser vi häst hela dagen.
Torsdagen & fredagen är det de andra ämnena.

I hästklassen är vi nu 5 stycken, men läser de andra ämnena med andra klasser.

I 1:an hade jag praktik i ett travstall som ägs av Louise Granstedt.
Där fick jag även rida en 5-årig New Forest hingst vid namn JiPe Hale Bop.

På treårstest maj 2009, zuperznygg va!
Lånad bild från www.marrow.se

När jag skulle börja 2:an kom vi på att om jag fortsätter vara i ett travstall så skulle jag få "travinriktning" när jag tar studenten, och det var väl kanske inte riktigt vad vi hade tänkt.
Så då bytte jag praktik.

Så nu går jag elev med min dressyrtränare Helene Wannerth när hon har lektioner måndagar & tisdagar.

Båda mina praktiker har varit och ÄR väldigt lärorika.
Jag har lärt mig en hel del!

Örebro Praktiska är den bästa skolan jag har gått på. Supertider och riktigt bra lärare.
Jag ångrar mig inte en sekund.




Kommentarer
Postat av: evelinn "enewe" åkerman

jag som rider halebop nu för försäljning :)

2012-01-15 @ 21:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0